Hard to believe, but not fifty years have yet passed since the offspring of mixed couples in Asia were still seen as an unwanted byproduct of the West’s perceived subjugation over the East. To be sure, racism and discrimination against westerners continues to exist in various degrees of blatancy all across a newly-resurgent Asia, but if the fashion and entertainment industries are anything to go by, one thing is certain: Eurasians, once consigned to a purgatorial fate worse than being born of the lowest classes, are now all the rage.
Kirsteen Zimmern's coffee table book, The Eurasian Face, features 70 photo-essays in celebration of Asia’s ever-expanding Eurasian nation. Hailing from the multicultural kingdom of Hong Kong, Zimmern confesses that, as a child, she used to chant "gwei lei ga, gwei lei ga!" (it’s a ghost!) at random Caucasian sightings despite the fact that she herself is partly of Scottish ancestry. Zimmern is now making reparations by granting her fellow Eurasians face time in the form of first-person profiles in which to share their stories.
They are not celebrities, but rather, extraordinarily-ordinary civilians of hybrid heritage who comprise Hong Kong’s increasingly kaleidoscopic population. Some are unabashedly proud of their genetics, such as Lawrence Matthews, the son of a Chinese model and an Englishman ("I think there is some jealousy from non-Eurasians...after all, Eurasians are widely known to be the best looking"), while others, like Chinese/German Lisa Rosentreter, who grew up in Manitoba “embarrassed that my family's staple starch was rice,” struggled with their ambiguous ancestry.
Stephen Fung, of Chinese/Irish/Scottish descent, recalls a butcher at Hong Kong’s wet market enquiring why he was so "funny looking". When told that it was Fung’s dad who was Chinese, “the butcher insisted on shaking my hand, saying that it wasn't every day that ‘one of us Chinese guys gets together with a white woman.’”
Cantonese/Irish Liam Fitzpatrick, a senior writer for Time Magazine who was born in late-60s Hong Kong, offers a more poignant reflection of his mixed-blood upbringing: “We were surrounded by a jeering mob of leftists, calling (my mother) a foreigner’s erohw and me her dratsab half-breed.”
Race seems to play less of a factor in these subjects’ lives than their upbringing, which is described in Zimmern’s book as “Chinese morals with western social habits.” Many are in favor of the Eurasian ethnicity being officially recognized as a domiciled community (“we always have to tick the 'Others' box when filling out forms”), while just as many do not, including Chinese-Brit Sarah Fung, who declares "it's as crass and patronizing as lumping Chinese, Japanese and Korean together because they come under the umbrella of "Asian."
As an aside, it is this photographer’s critical opinion that, to better study the “genetic legacy etched upon their faces,” the portraits would have benefited from studio sessions rather than candid snapshots. Another flaw is the choice of black and white film; skin tones are vital for visually discerning someone’s ethnicity, not to mention that B&W is negatively symbolic of exactly the sort of outlook which Eurasians seek to eradicate.
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Tom Carter is the author of
China: Portrait of a People
術後どうやら尿漏れがおさまってきてところなので、軽度用に何種類か購入し本商品となった。テ○ジンはジャストサイズだとウェストのゴムがきつく結局穿くことがストレスとなりお蔵入り、New○適パンツはMサイズを購入したが穿いた感じではLサイズのようでゆるすぎてお蔵入り、本品もS~MとLサイズのため両サイズを購入。ジャストはS~M、トランクスがわりとしてはLも可、多少パッド部分がごわつくが気にしなければ良。
コレクション用に購入しました。
・気になったところ
目の塗装ズレがありました。スターターは中がのぞけないので運が悪いと正面から見れないかもしれません・・・
ブンドット(ハト)の脚がハの字に開いていなくて下から見ると
(/ /)←こんな感じで片方にひどく曲がっていました。
お湯に浸しても直らなかったので成型ミスでしょうか。
シューターの押す部分にそれぞれのビーストのロゴシールが貼ってあるのですが
3体中2体がズレて浮いていたので貼りなおしました。(サイコロットのロゴは
プリントなのでズレは無し)
鳥族だからなのか接地面が小さく脚の曲がりがひどいと立ちません。
曲がった武器と一緒にお湯につけて修正することをオススメします。(シューターは外しましょう!)
サイコロットの発射が弱い・・・バネがないので押し出されて落ちる感じ。
パッケージや漫画のように勢いよくは出ません。
・よかったところ
パッケージや説明書には一切書いてありませんが、サイコロットには発光ギミックがあります。(電池不要)
蛍光灯の下などに持っていって真正面から見てみてください。
シューターに光が反射してサイコロットがキレイに光ります。
これだけでも買ってよかったと思えました。
個体差の大きい商品だと思います。もともと子供向けホビーなので仕方ないですが。
シューターとサイコロット以外は軟質素材なので尖っていても痛くありません。
バネで発射するわけではないので耐久度と安全性だけは高いと思います。
6はタイミングが合わずまだ未プレイですが、エンパシリーズは基本全部プレイしています。今作もPV を見て面白そうだったので、購入しました。
とりあえず難易度低くしてサラッと争覇モードクリアしてみたのでレビューします。
エディットモードは皆さん言うように充実してますね。プレイ中にポイントを消費することで衣装は更に増やせるので、組み合わせの幅がスゴい!!ネタ的なアイテムもあり、ここにこだわりたい方には嬉しいと思います。
で、問題のアクション要素は爽快感があり、重くもなく、楽しめました。6未プレイの私には武器も新鮮でした。途中で切り替えられるの、良いですね。
戦闘中も秘計により劣勢が優勢に、優勢が劣勢にもなるので、結構気が抜けない。この辺の戦略的要素は好みの分かれるところかも。はめ技みたいなのもありますし、とにかく敵も味方もどんどん使うので…しかもいちいちイベント入るし(スキップ可能)
一度、大水計だかで一瞬にして瀕死に追い込まれ、アツい戦を堪能させてもらいました。そして『ああ、こうすればいいのね』と学びました 私も次はあれやりたい笑
グラフィックはキレイです。オンラインはやらないせいか、全くフリーズもありません。いちいちロード入るのは面倒ですが、そんなに時間もかからないので、特別不便は感じていません。
ちなみに、相変わらず政治の方はオマケっぽく、最後の方はやっぱりすることなくなってしまいましたけど、名声のパターン(悪逆、仁愛、規律など)や立場で色々変わるみたいなのでこれからあれこれ試そうかなと。
大将軍や軍師を任命してもあまり関係ないっぽかったのは残念でした。しかも資源とかの要素、ちょっと分かりにくい…
最後に今回敵も味方も全体的に積極的な印象です。戦国Zのように味方が全く役に立たないという理不尽さはありませんので、その辺は安心。けど逆に敵がどんどん侵略かけてくるので、防衛ばっかでちょっとストレスも。内政やりたいのに。同盟結ぼうとしても最初はうまくいきませんし。
そういえば、結婚式のイベントでキャラが甘い言葉を囁いてくれるの、ウケました。
ギャラリーでイベント編集できるのでそのあたりも好きな方は楽しいかと。